november 01, 2009

Utebliven vän(s)tersväng

Jag har haft en dryg veckas time out från skrivandet på bloggen. Det beror inte på ointresse eller idétorka. Jag har haft annat för mig och använt så gott som all min lediga tid till att jobba med händerna. Kartonger har packats och fraktats. Jag har borrat och donat med målet att få ordning på den nya lyan. Socialdemokraternas kongress som avslutades idag har jag följt på avstånd, mest genom SVT 24. Det känns som att det har varit en bra men något tam debatt på kongressen. Positivt och direkt nödvändigt är partiets starka stöd för Mona Sahlin. Vi som ville se en vänstersväng med bland annat hårdare tag mot friskolor får nöja oss med att det blir en ny kongress om fyra år. ---------------------------------------------------------------------------------------