oktober 23, 2009

Jag lider med pensionärerna

Reinfeldt och hans fula gäng har sedan tidigare höjt skatten för pensionärerna. Nu försämrar Folksam Liv begravningsförsäkringen för 420 000 pensionärer. Pensionärernas ersättning närapå halveras. När ska det ta slut på eländet. I vanlig ordning får LOs ordförande Wanja Lundby-Wedin ta skit i medierna. Grejen är den att Wanja sitter i Folksams styrelse och ej i Folksams Livs styrelse. Kvällspressen, främst Aftonbladet har tappat omdömet. Tidigare i veckan har man släppt fram islamofobisterna Sverigedemokraterna på sina debattsidor. Omdömeslöst! Många tycks tro att Sverigedemokraterna ska komma in i Riksdagen. Jag tror att väljarna är betydligt klokare, de kommer att säga nej till det främligsfintliga partiet. Jag håller på att packa. Flyttlasset går imorgon lördag. Om jag har räknat rätt så är det min fjortonde flytt. Denna gång flyttar jag inte speciellt långt, ungefär femhundra meter fågelvägen. --------------------------------------------------------------------------------------------