augusti 28, 2008

Vi sitter i samma båt


I tisdags var jag med om nåt annorlunda, jag körde travlopp i Östersund, i och för sig ett ponnylopp, men roligt var det. Jag blev lite orolig när jag tittade i travprogrammet, jag skulle nämligen tävla mot Stefan Hultman som är en av de hetaste travtränarna just nu. Och visst tävlade jag mot Stefan Hultman, men det var Stefan Hultman från IF Metall! På pappret hade jag den bästa hästen och fick därför starta längst bak. Vi travade förbi det sista ekipaget på mållinjen och kom näst sist. Ett antal lokalavdelningar har sedan ett antal år tillbaka aktiviteter på Östersundstravet och sponsrar varsitt travlopp. Både travet och facket har just nu en liten uppförsbacke, travet tappar publik och facket tappar medlemmar. Därför är de satsningar som Grafiska Fackförbundets avdelning i Mellannorrland gör, välbehövliga. Det skapar en ny travpublik samtidigt som facket syns. Jag fick också förmånen att agera prisutdelare efter ett "riktigt" travlopp. Ett stort tack till Perra, Agneta, Anette, P-G, David och Sture plus mina nya vänner i Skogs- och Träfacket. Den här är till er!