maj 24, 2009

Vigsel i Moské och kul på Rackarbacken

I fredags var jag i Moskén på Södermalm och deltog vid en vigsel, dock ej min egen. Jag är redan gift. Jag har besökt moskeér i bland annat Lahore och Istanbul men aldrig i Sverige. Jag har inte heller varit med vid en vigsel i en Moské. Det var Lisa och Rabii som stod i centrum under den Marockanska vigseln. Lisa var så fin och knappt någon i sällskapet gav henne kramar eller kindpussar.Ceremonin var vacker och en upplevelse utöver det vanliga. Tack för att jag fick vara med. Jag önskar er all lycka och välgång. -----------------------------------------------------------------
Under söndagen blev det åter en sväng mot Södermalm. David och jag promenerade till Rackarbacken och blev varmt välkomnade av Leffe från den nybildade Kulturföreningen Maria,
till tonerna av Stefan Sundström på sång och gitarr. Efter Stefan Sundströms spelning lirade en kvinnlig DJ Allan Edwall . Jag fick en kort pratstund med Stefan som är väldigt bekymrad över Sverige och den borgerliga regeringens politik. Stefan Sundström ogillar Moderaterna, kolla in Stefans hemsida, så kanska du förstår du vad jag menar. Café Rackarbacken är en pärla som drivs av Kultutföreningen Maria. Jag rekommenderar ett besök, helst vid vackert väder.
















Leffe och David-----------------------------------













Stefan Sundström


------------------------------------------------------------------------------