april 19, 2009

Också annat än fack och politik


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det finns också annat i livet än fack och politik. Igår såg jag en ishockey match. Det är många år sedan jag senast var på hockey. Västerbottens TV-pucks lag spelar i World Hockey Cup, 18-21 april i MB Hallen i Skärholmen. Min släkting Libelin Bäckström är med i laget och är back med nummer 8 på rygggen. Igår mötte Västerbottenslaget Göteborg och vann med 4-2. Det gick lite sämre idag. Västerbotten fick stryk med 9-1 mot laget från Stockholms Län. Det är bara att ta nya tag. Kämpa på grabbar!
--------------------
Ända sedan Libelin var en liten grabb så har jag anat att han kommer bli riktigt bra i fotboll eller hockey. Libelin och de andra i laget har tuffa dagar med många matcher. Idag har de tre matcher. De spelar mot Stockholms Län, ett lag från Quebec och ett lag från Toronto. På måndag möter de Dinamo Moskva.

--------------------
Min kamera har pajat så jag har fått plocka fram den gamla kameran. Batterierna tog tyvärr slut innan matchen igår var över, så det här får helt enkelt duga.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
Libelin med nr 8 visar ryggtavlan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------