november 01, 2008

Obama valspurtar och jag har blivit fakir












____________________________________
Helgen har gått i hälsans tecken. Kroppen har slapppnat av för mycket den senaste tiden. Ryggen och nacken värker oroväckande, jag måste helt enkelt göra nåt åt det hela. Hälsohelgen började i fredags. Floating stod på schemat. Floating är en nymodighet som går ut på att man ligger och flyter i saltvatten i en sluten tank. Visst har jag hört talas om floating men det var först i fredags som jag tog mod till mig och utforskade det. Det var längesedan jag känt sånt lugn. Efter 50 minuter i viktlöst tillstånd fick floatinginstruktören väcka mig med några rejäla knackningar mot floatingtanken. Efterföljande natt sov jag väldigt bra. Lördagen fortsatte i hälsans tecken med stavgång i Hagaparken som så här års är en mosaik av höstfärger med nyanser i brunt, rött, orange, gult och skönt grönt. Det kan kanske tyckas banalt men det är faktiskt väldigt härligt efter ett pass med stavgång, så det så.
_____________________________
Jag inhandlade en spikmatta i helgen. Provade sedan hur det känns att ligga på en spikmatta. Jag hade fått tipset att ligga på spikmattan ungefär 30 minuter första gången. Visst sved det lite i början, men jäklar vad bra det kändes efteråt. Det blir en obeskrivlig värme på huden, ungefär som efter bastu. Och vips, allt det onda i min onda nacke och ömma rygg är borta. Nu är jag fakir.
_____________________
Söndag kväll reser jag till Sundsvall för att besöka och möta medlemmar på deras arbetplatser i Sveg, Östersund, Sollefteå, Härnösand och Sundsvall. Under nästa vecka, runt om i vårt avlånga land besöker ombudsmän och förtroendevalda från Grafiska fackförbundets avdelningar fler än 300 arbetsplatser. Det ska bli roligt. Jag ser verkligen fram emot att få komma ut till verkligheten med möten och snack om vitsen med vår förening, om löner, om kollektivavtal och annat.