augusti 06, 2009

Tummen upp! Ny GS blogg startad!

Igår startade GS Fackets ordförande P-O Sjöö en blogg. Bra! Sociala nätverk och sociala medier (bloggar, You Tube, communitys som Facebook mm) får ökad betydelse. Att enbart luta sig mot journalister och traditionella medier håller inte. Det är lite konstigt att så få fackförbundsledningar hittills annammat detta arbetssätt. Jag hoppas och tror att P-O kommer få många läsare och många kommentarer. Det ökar också förståelsen och nyfikenheten för vad en del andra sedan tidigare påbörjat. Vi som är aktiva i arbetarrörelsen blir tillsammans starkare om vi stöttar varandra. Sociala medier och nätverk handlar till stor del om att just stötta varandra. För mig själv och i mitt jobb har jag ofta stor nytta av att läsa andras bloggar. Det finns konflikter, oroshärdar och till och med krig som lämnas utan bevakning. Googla och gå in på bloggarna så förstår du vad kanske vad jag menar. Medierna bevakar som sagt inte allt och det blir tyvärr allt sämre. Det som inte är lönsamt blir aldrig publicerat . "Money talks". --------------------------------